Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 7 september 2011

Bible - Thy Word - Amy Grant



Ps. 119:105 "Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig."

Ps. 119:16 "Jag har min glädje i dina stadgar, jag glömmer inte ditt ord."
Ps. 119:114 "Du är mitt beskydd och min sköld, jag hoppas på ditt ord."
Ps. 119:160 "Summan av ditt ord är sanning, dina rättfärdiga domslut är eviga."


Ords. 4:14 Gå inte in på de ogudaktigas stig, vandra inte på de ondas väg.
15 Undvik den, gå inte in på den, vik av ifrån den och gå förbi."

Ords. 4:18 "De rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet, tills dagen når sin höjd
19 Men de ogudaktigas väg är som djupaste mörker, de märker inte det som vållar deras fall." 

Ords. 4:23 "Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty från det utgår livet."

Ords. 30:5 "Allt Guds ord är rent från slagg, han är en sköld för dem som tar sin tillflykt till honom.
6 Lägg ingenting till hans ord, så att han beslår dig med lögn."

Jes. 40:8 "Gräs torkar bort, blomster vissnar, men vår Guds ord förblir i evighet."

Matt. 4:4 Jesus svarade: "Det står skrivet: Människan lever inte bara av bröd, utan av varje ord som utgår från Guds mun."*

 Joh. 8:47 "Den som är av Gud lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte är av Gud."

Den andliga vapenrustningen
Ef. 6:10 "Till sist, bli starka i Herren och i hans väldiga kraft.
11 Tag på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp.
12 Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare
här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna.
13 Tag därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot på den onda dagen
och behålla fältet, sedan ni fullgjort allt.
14 Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte kring era höfter
och kläd er i rättfärdighetens pansar
15 och sätt som skor på era fötter den beredskap som fridens evangelium ger.
16 Tag dessutom trons sköld. Med den kan ni släcka den ondes alla brinnande pilar.
17 Tag emot frälsningens hjälm och Andens svärd som är Guds ord.
18 Gör detta under ständig åkallan och bön och bed alltid i Anden.
Vaka därför och håll ut i bön för alla de heliga."

Inga kommentarer: