Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 16 september 2011

Nyheter från Israel 2011-09-16



Information kring omröstningen i FN den 20 sept. ang. en "palestinsk stat".
Carl Bildt har markerat sin pro-palestinska hållning, och gått förvånansvärt långt i sin antisemitism genom att han redan har utsett en "palestinsk ambassadör" och på detta sätt gett en tydlig fingervisning om var han kommer att stå i den här frågan.

***************************
1 Mos. 12:1 "HERREN sade till Abram: "Gå ut ur ditt land och från din släkt och din fars hus och bege dig till det land som jag skall visa dig.
2 Där skall jag göra dig till ett stort folk.
Jag skall välsigna dig och göra ditt namn stort, och du skall bli en välsignelse.
3 Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig. I dig skall alla släkter på jorden bli välsignade."

Jer. 32:10 "Hör HERRENS ord, ni hednafolk, och förkunna det i kustländerna i fjärran. Säg: Han som skingrade Israel skall också samla det och bevara det som en herde bevarar sin hjord."

Ps. 121:4 "Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte."

Inga kommentarer: