Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 4 september 2011

Blessed be the Lord God Almighty!



2 Sam. 22:47 "HERREN lever! Välsignad vare min klippa, upphöjd vare Gud, min frälsnings klippa."


Ps. 28:6 "Välsignad vare HERREN, ty han har hört mina böner om nåd.
7 HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång."

Ps. 31:22 "Välsignad vare HERREN, ty han har visat mig sin underbara nåd i en belägrad stad."

Ps. 66:20 "Välsignad vare Gud, som inte har förkastat min bön eller tagit sin nåd ifrån mig!"

Ps. 118:28 "Du är min Gud, jag vill tacka dig, min Gud, jag vill upphöja dig.
29 Tacka HERREN, ty han är god, ty hans nåd varar i evighet."

Matt. 21:8 "Folkskaran som var mycket stor bredde ut sina mantlar på vägen. Andra skar kvistar från träden och strödde på vägen.
9 Och folket, både de som gick före honom och de som följde efter, ropade: Hosianna*, Davids son! Välsignad är han som kommer i Herrens namn. Hosianna i höjden!"

2 Kor.1:3 "Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader, barmhärtighetens Fader och all trösts Gud,
4 han som tröstar oss i all vår nöd, så att vi kan trösta dem som är i nöd med den tröst vi själva får av Gud."

Ef. 1:3 "Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader, som i Kristus har välsignat oss med all den himmelska världens andliga välsignelse,
4 liksom han innan världens grund blev lagd har utvalt oss i honom för att vi skulle vara heliga och fläckfria inför honom."

1 Petr. 1:3 Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader. I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp,
4 till ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som är förvarat åt er i himlen.
5 Med Guds makt blir ni genom tron bevarade till den frälsning som finns beredd och skall uppenbaras i den sista tiden."

Inga kommentarer: