Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 23 oktober 2011

I Just Want To Be Where You Are!



Ps. 73:28 ”Att vara i Guds närhet är lycka för mig. Jag tar min tillflykt till Herren, HERREN, för att kunna tala om alla dina gärningar.”

Ps. 65:5 ”Salig är den som du utväljer och låter komma dig nära, han får bo i dina gårdar. Låt oss bli mättade av det goda i ditt hus, det heliga i ditt tempel.”

Klag. 3:55 ”Jag åkallade ditt namn, HERRE, längst nere i gropen.
56 Du har hört min röst, tillslut inte ditt öra när jag ber om lindring och hjälp.
57 Du kom mig nära när jag åkallade dig, du sade: "Frukta inte!"

Ps. 42:2 ”Som hjorten trängtar efter vattenbäckar, så längtar min själ efter dig, o Gud.”

4 kommentarer:

Jan Samuel sa...

Hei og Guds fred til deg og dine.

Ligger på sykehuset med smerter i brystet,så det er fint om dere ber for meg,og min familie.
Hilsen Jan Samuel.

Anna sa...

Hej Samuel!
Tack för din hälsning!
Jag vill gärna be för dig om ett Guds ingripande, Gud har all makt att göra under!
Var vid gott mod!
Gud välsigne dig och din familj!
Hälsningar
Anna

Jan Samuel sa...

Det er makt i de foldede hender
Tekst: Trygve Bjerkreim / Melodi: Øivind Tønnesen

Det er makt i de foldede hender.
I seg selv er de svake og små.
Men mot allmaktens Gud du dem vender,
Han har lovet at svar skal du få.

Det er svar underveis,
engler kommer med bud.
Om det drøyer,
dog fram det skal nå.
For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
Kall på meg, og du hjelpen skal få!

Du som ber for ditt barn, dine kjære,
Er i forbønn fra år og til år,
Om du tålmodets lekse må lære,
Himlens bønnesvar engang du får.

Det er svar underveis,
engler kommer med bud.
Om det drøyer,
dog fram det skal nå.
For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
Kall på meg, og du hjelpen skal få!

Det er makt i de foldede hender
Når i frelserens navn du får be,
Og en gang når du livsløpet ender,
Hvert et bønnesvar klart skal du se.

Det er svar underveis,
engler kommer med bud.
Om det drøyer,
dog fram det skal nå.
For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
Kall på meg, og du hjelpen skal få!

Anna sa...

Tack Jan Samuel, för denna fina psalmtext! Jag har aldrig hört den tidigare.
Ha en välsignad dag!
/Anna