Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 28 oktober 2011

Jesus Lamb of God!



Ords. 9:10 "Att frukta HERREN är början till vishet, att känna den Helige är förstånd."


Joh. 1:29 "Nästa dag såg han Jesus komma, och han sade "Se Guds lamm, * som tar bort världens synd.
30 Det var om honom jag sade: Efter mig kommer en man som är före mig, ty han var före mig.
31 Och jag kände honom inte. Men för att han skulle uppenbaras för Israel har jag kommit och döper i vatten."

32 Johannes vittnade och sade: "Jag såg Anden komma ner som en duva från himlen och bli kvar över honom.
33 Jag kände honom inte, men han som sände mig att döpa i vatten sade till mig: Den som du ser Anden komma ner och bli kvar över, han är den som döper i den helige Ande.
34 Och jag har sett det och har vittnat att han är Guds Son."

Inga kommentarer: