Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 30 augusti 2014

Trädgårdsgraven i Jerusalem, mycket sevärd video!

Bertil Wiik - Trädgårdsgraven i Jerusalem from Irene Gustavsson on Vimeo.

En mycket sevärd video som påminner oss om det mest underbara och viktiga som någonsin har hänt i mänsklighetens historia, detta att Gud sände sin enfödde Son, Jesus Kristus, till världen, för att var och en som tror på Honom inte ska gå förlorad för alltid  utan ha Evigt liv!

Ära till Herren Gud för Hans oändliga nåd och kärlek till oss människor. 
Tiden närmar sig nu med hast för Jesu återkomst till jorden för att hämta sitt folk, de som tror på Honom och har tagit emot Honom i sina hjärtan. 

Vi lever just nu i en mycket allvarlig tid där mörkret tilltar alltmer i vår värld och det är verkligen av största vikt att ha sin sak klar med Gud! 

 
Mark. 16:1 "När sabbaten var över, köpte Maria från Magdala, Maria, Jakobs mor, och Salome välluktande oljor för att gå och smörja honom. 
2 Mycket tidigt på första dagen i veckan kom de till graven då solen gick upp. 
3 De sade till varandra: "Vem skall rulla bort stenen från gravöppningen åt oss?" 

4 Men när de såg upp, fick de se att stenen var bortrullad, den var mycket stor. 
5 De gick då in i graven och fick se en ung man sitta på höger sida, klädd i en lång vit dräkt, och de blev mycket förskräckta. 
6 Men han sade till dem: "Var inte förskräckta! Ni söker Jesus från Nasaret, den korsfäste. Han är uppstånden, han är inte här. Se, här är platsen där de lade honom." 

Joh. 3:14 "Och liksom Mose upphöjde ormen i öknen, så måste Människosonen bli upphöjd,* 
15 för att var och en som tror på honom skall ha evigt liv. 
16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 
17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. 

18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. 
19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. 
20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. 
21 Men den som lyder sanningen kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud." 

Inga kommentarer: