Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 8 december 2011

Oneness blessing kommer från mörkrets makter!

Varning för deeksha/oneness blessing
Källa: http://www.flammor.com/artiklar/artikel116.htm
Deeksha


"Denna varning är starkt befogad. Jesus har varnat för att i den sista tiden, strax innan Han kommer igen, skall förförelser förekomma. Detta sker nu bl. a. genom det som kallas deeksha eller oneness blessing.

Gud har lovat att ge kraft till sina barn genom den Helige Ande. Detta sker många gånger genom handpåläggning. Så här beskriver Bibeln detta: ”Apostlarna lade då händerna på dem, och de tog emot den helige Ande.” Apg. 8:17.

Nu sker en motsvarande andeutgjutelse genom handpåläggning fast från den onda sidan, det sker under de beteckningar som vi nämnt här.

Det är en kraft som också kallas kundalinikraften, eller ormkraften. Bibeln kallar Satan bl. a. för ”den gamla ormen”. Det är denne som nu är verksam.
Därför behöver det varnas för vad som sker. Det är nämligen ingen god kraft som frigörs. Vi har tagit del av en kvinnas berättelse om hennes erfarenhet av det som vi här nämnt. Så här berättar denna kvinna:

”Jag har varit en andlig sökare i 10 år. Jag har bland annat gått på deeksha/oneness blessing. Jag fick då en psykos och hamnade på sjukhus. Efter det hade jag problem med kundalini – ormkraften.
Den visar sig som tryck uppe på huvudet, ibland så att det t o m gör ont, rysningar längs ryggen, ångest, skakningar i kroppen mm.
En gång kändes det som om en orm ringlade upp från min korsrygg.” Oneness blessing är i sanning satans andedop. Ta det från en som har upplevt det.

Tidigare var jag välmående och frisk, hade aldrig haft någon psykos. Men dagen efter deekshan hade jag ett enormt tryck i huvudet.
Det kändes som om det skulle sprängas, jag fick en psykos och blev inlagd. Jag vet att det var oneness blessing som gjorde det, men jag kan inte bevisa det. Jag är säker på att det är satans krafter man har att göra med.

Idag är jag kristen och avstår från allt vad yoga och meditation och allt sådant heter. Även dessa övningar, som kan tyckas harmlösa, kan väcka kundalini-kraften i kroppen.

I dag mår jag bättre, energin har lugnat sig men den finns fortfarande kvar. Jag ber till Jesus att bli fri från den och jag tror Jesus kommer att befria mig från den.

Österländsk tradition med meditation, yoga, oness blessing och liknande syftar till att man ska få ett annat medvetandetillstånd.
När man uppnått Nirvana, det tillstånd man söker i öst, då har man helt avlägsnat sig för sanningen och jag tror inte det finns någon möjlighet längre att bli räddad, då man varken söker eller bryr sig om Jesus längre. Så var försiktiga.”

Slut citat från kvinnans berättelse.

Detta är bara ett vittnesbörd av personer som skadats av den nyandliga vågen som drar in många i ockulta upplevelser. Det finns dock befrielse och hopp Här ger vi två länkar till två andra kvinnor som varit med om fasanfulla saker men som blev fria:

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=271

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=272

***********************************
Händer det något 2012?

Källa: http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken149.htm
2012


Det är oerhört många människor världen över som ställer sig denna fråga. Varför gör man det? Det finns flera anledningar till att detta årtal kommit i fokus.

Mängder av människor världen över nu är fixerade kring årtalet 2012 och vad som kan hända detta år. Att detta är en stort utbrett faktum går inte att blunda för.

Inte heller den profana pressen kan negligera människors tankar kring år 2012. En mängd böcker har också skrivits i ämnet. Det finns uppgifter om att det kan handla om runt 200 böcker som behandlar detta år utifrån olika aspekter!
Fortsätt och läs mer här: http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken149.htm 

Inga kommentarer: