Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 31 december 2011

Flyttfåglarna



Flyttfåglarna
1. När sommarn mot hösten sig vänder
då samlar sig flyttfåglars rad.
De längtar till ljusare länder
med vårliga, grönskande blad.
En dag lyfter tusende vingar
för fjärran mångmila färd,
Och flyttfågelsträcken sig svingar
mot syd, mot en varmare värld.


 2. De vet, att när sommaren svalkas,
då närmar sig uppbrottets stund.
De vet, att när höststormen nalkas,
då väntar en varmare lund.
En dag lyfter tusende vingar
för fjärran mångmila färd,
Och flyttfågelsträcken sig svingar
mot syd, mot en varmare värld.

3. Guds folk är som flyttfåglars skara,
de väntar på uppbrottets stund.
De väntar Guds sommar den klara
där högt ovan världarnas rund.
En dag lyfter tusende vingar
för fjärran mångmilafärd.
Förbi alla stjärnornas ringar
mot himlen, Guds eviga värld.

 4. De väntar en sommar därborta,
ett varmare skönare land.
Ja, blott några vingeslag korta,
sen ser vi den soliga strand.
En dag lyfter tusende vingar
för fjärran mångmilafärd.
Förbi alla stjärnornas ringar
mot himlen, Guds eviga värld.
**************************

Gårdagen är förbi, morgondagen har vi inte sett, men i dag hjälper Herren!
Underbara sanning!

Matt 6:34 ”Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.”

2 Kor.6:2 ”Han säger ju: Jag bönhör dig i rätt tid, och jag hjälper dig på frälsningens dag. Se, nu är den rätta tiden, nu är frälsningens dag.”

Fil. 3:13-14 ”…men ett gör jag: jag glömmer det som ligger bakom och sträcker mig mot det som ligger framför och jagar mot målet för att vinna segerpriset, Guds kallelse till himlen i Kristus Jesus.”


Inga kommentarer: