Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 6 december 2011

Stig Andreasson: Katolicism kontra evangelikal kristendom

Aktuell undervisningsserie på video i 5 delar
Del 1: Trons grundvalar – 23 min
Del 2: Kyrkan - 26 min
Del 3: Försoningen – 26 min
Del 4: Frälsningens väg – 35 min
Del 5: Kyrkohistoria – 29 min

Stig Andréasson undervisar om skillnader mellan evangelisk bibelförankrad tro och romersk katolsk tro. Stig är född och uppvuxen i Boråstrakten i Västergötland. Han lämnade sitt liv i Jesu händer på ett läger i Norge sommaren 1947. Genom en artikel i pingsttidningen Evangeli Härold blev han gripen av nöd och kärlek till de katolska länderna. Han och hans fru Åse har varit missionärer för Helgelseförbundet och verksamma i Frankrike i dryga 50 år.
 



 

 

 

Inga kommentarer: