Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 28 mars 2012

Sveriges skolbarn får inte lära sig Sanningen om skapelsen.

Gud skapade Människorna
och Jorden,  med allt som
därpå är.
I det sekulära, mångkulturella Sverige indoktrineras skolbarnen med Darwins lögner, istället för den enda sanna skapelseläran som finns utifrån 1:a Mosebok.

Dagen:
NO-lärare anmäld för lektioner om skapelsen  


”Jag vill göra undervisningen mer saklig genom att presentera olika alternativ”
Publicerad: 2012-03-27 03:00
"NO-läraren Johannes Axelsson har anmälts till Skolinspektionen eftersom han undervisar om både evolutionsläran och skapelseläran.
– Visst är det en balansgång, men jag tycker inte att det är så svårt, säger han till Dagen.


Johannes Axelsson blev klar NO-lärare för snart tre år sedan och han har sedan dess arbetat på Hannaskolan, som är en kristen friskola, i Umeå. Privat driver han bloggen Newtonbloggen och det är där som han har råkat i blåsväder. Johannes Axelsson skriver själv i sin presentation på bloggen att han är ”en kristen, bibelläsande, skapelsetroende NO-lärare”.

När han 1 mars publicerade en bloggpost med rubriken ”Får jag som skapelsetroende påverka mina elever?” tog diskussionen på allvar fart. I bloggposten hänvisar han bland annat till den nya läroplanen, Lgr 11, där det står att ”Undervisningen ska vara saklig och allsidig”.

”Alltså ska man presentera saker och ting så objektivt och korrekt man bara kan (vilket är svårt eftersom alla är färgade av en åsikt). Men finessen ligger i det där med allsidigheten. Om det finns olika tolkningar kan jag enkelt göra undervisningen mer saklig genom att presentera alternativ. Då ger jag eleverna möjlighet att bilda sin egen uppfattning - att välja själva!”, skriver han..."
Läs vidare här: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=303473

*************************************
Läs om: "Skapelse eller evolution?" http://www.gluefox.com/skap.shtm

Inga kommentarer: