Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 8 augusti 2012

I Know Who Holds Tomorrow



Svensk text:

1. Ej jag känner morgondagen,
blir den solljus eller grå?
Därför är den inte heller
någonting att bygga på.
Men jag valt att följa Jesus,
dag för dag som han mig ger.
Endast han är den som känner
hur sig morgondagen ter.

Kör:
Morgondagen vad den rymmer
ja det vet ej du och jag.
Men det finns dock en som gör det.
Honom följer jag idag.


2. Skulle morgondagen bringa,
nöd och trångmål på min stig.
Han som vårdar sig om sparven,
övergiver inte mig.
Går min väg igenom vatten,
går den genom storm och brand,
är jag trygg uti hans omsorg,
skyddad av hans starka hand.

3. Men en morgondag skall randas,
säkert gryr den inom kort.
Ty Guds ord oss därom täljer,
när vart mörker svunnit bort.
Då skall solen evigt stråla,
alla tårar torkas av.
Evigt sälla då vi känna,
vad oss morgondagen gav."

Inga kommentarer: