Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 28 augusti 2012

Tis So Sweet To Trust In Jesus!



Jes. 2:22 ”Förlita er inte på människor, som bara har en vindpust i sin näsa! Vad är de att räkna med?”



Rom. 12:2 ”Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom.

3 Ty i kraft av den nåd som jag har fått säger jag till var och en bland er: ha inte högre tankar om er själva än ni bör ha utan tänk förståndigt, efter det mått av tro som Gud har tilldelat var och en.

Ps.28:6 ”Välsignad vare HERREN, ty han har hört mina böner om nåd.

7 HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång.”

Ps.40:5 ”Salig är den man som sätter sin förtröstan till HERREN och inte vänder sig till de stolta, de som viker av till lögngudar.”

Jes.26:4 ”Förtrösta på HERREN till evig tid, ty HERREN HERREN är en evig klippa.”

Inga kommentarer: