Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 13 augusti 2012

I´d rather have Jesus



Jag vill hellre ha Jesus än silver och guld.
Jag vill hellre bli hans, få förlåten min skuld.
Jag vill hellre ha Jesus än hus och land.
Jag vill hellre vara ledd av hans sårade hand.

Jag vill hellre ha Jesus än högt beröm.
Jag vill hellre vara trogen min heliga dröm.
Jag vill hellre ha Jesus än ära och glans.
Jag vill hellre stå trogen det namn som är hans.

Än att vara kung, äga gunst och makt
men i syndens grepp förbli.
Jag vill hellre ha Jesus än världens prakt,
för blott tomhet finns däri.

Rhea F Miller/Joel Sörensson

2 kommentarer:

Marguerite sa...

En underbar sång,Anna!!!
Hade vi inte Jesus,hade det varit ute med oss!!!
I Honom har vi ALLT!!!
Herren välsigne dig i fullt och rikt mått!!!
KRAAAM!!!

Anna sa...

Tack Marguerite, jag håller med dig!
Jesus är vår fasta klippa mitt igenom alla stormar!!!
Herren välsigne dig också!