Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 31 augusti 2012

Mats Tunehag: "Är jag en främlingsfientlig islamofob?"

Whistleblower
Reflektion: Sanningssägarna i dagens Sverige tystas ner, medan hycklarna får fritt spelrum. All heder åt Mats Tunehag som inte låter sig skrämmas av de politiskt och religiöst "korrekta" förespråkarna.
*********************
Läs full artikel här:
http://www.matstunehag.se/2012/08/30/ar-jag-en-framlingsfientlig-islamofob/
30 Aug 2012 Mats Tunehag

Citat: "Tre kristna akademiker anklagar undertecknad och Svenska Evangeliska Alliansen (SEA) för att vara främlingsfientliga i en artikel i Dagen. Dessa tre herrar generaliserar, vantolkar och klistrar billiga etiketter på mig och SEA. För några år sedan blev jag anklagad för att vara ”kulturrasist” – vad det nu betyder.


Läs deras artikel här: Främlingsfientlighet via SEA

Det har blivit en omfattande debatt på nätet och här följer några viktiga inlägg:
Marie Willermark, chef för Frälsningsarmén: Kristna mot kristna i debatt om främlingsfientlighet

Debattören och kände kristne ledaren, pastor Stefan Svärd: Nu är jag ledsen, arg och upprörd

Svenska Evangeliska Alliansens generalsekreterare, Stefan Gustavsson: Unken artikel i viktigt ämne

Läkaren Bengt Malmgren, en katolsk intellektuell tänkare: Tunehag och Vilks provocerar, men rasismen ligger snarare hos dem som inte förmår (vågar?) kritisera Islam.

Nedan följer mitt svar på Dagen artikeln. Se även SEAs hemsida

Ogrundat påhopp med lumpen debatteknik
Till Hammarström, Lundberg och Steiner

Vissa läser texter som en viss potentat läser bibeln. Det finns något som heter sammanhang och helhet över tid. Den som kan läsa och har följt mina texter och tal – och mitt engagemang – under många år vet att jag inte är emot muslimer, men kritiserar den uppenbara brist på demokrati och brott mot mänskliga rättigheter som finns där islam har ett avgörande inflytande. Det må gälla Saudiarabien eller Rinkeby..."
Läs vidare här >>>

Inga kommentarer: