Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 28 maj 2010

Den heliga vägen - som leder till himmelen!

Det är så välsignat att få ta del av Dagens Andakt från rupeba och jag tar mig här friheten att citera ett utdrag ur denna, som jag fastnade för:
******************
”Vår värld är under ockupation av ondskan. Men det finns en transitväg till vår himmelska bestämmelse, en helig väg. Den är öppen för alla, som hämtat ut visum, förlåtelsen och reningen i Jesus Kristus.”

Jes. 35:8 ”En banad väg, en vandringsled, skall gå där, och den skall kallas ”den heliga vägen”. Ingen oren skall färdas på den, men den är till för dem (dem =de orena som förklarats rena och rättfärdiga). De som vandrar den vägen skall inte gå vilse, även om de är dårar.”

****************************

PÅ DIG MIN GUD FÖRTRÖSTAR JAG!
På Dig min Gud förtröstar jag.
När oron skymmer min morgondag.
Och jag vet Du är trofast emot mig.
När svårigheter omger mig.
Så är jag ändå trygg hos Dig.
För jag vet att Du aldrig lämnar mig.

Är det natt eller dag?
Herre på Dig förtröstar jag.
Gud Du är alltid nära mig.
Ingen förändring finns hos Dig.
Du är densamme i går och idag och i evighet.
Du är min framtids säkra grund.
Du som står fast vid Ditt förbund.

Min klippa är Du.
Allsmäktig Gud.
Jag ärar Dig.

Inga kommentarer: