Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 26 maj 2010

Välsigna Israel - inte förbanna!


                                                
http://www.apg29.se/blogg.php?artid=2874

Välsigna landet ISRAEL och det judiska folket, Guds egendomsfolk!

1 Mos. 12:1-3 "HERREN sade till Abram: "Gå ut ur ditt land och från din släkt och din fars hus och bege dig till det land som jag skall visa dig.  Där skall jag göra dig till ett stort folk. Jag skall välsigna dig och göra ditt namn stort, och du skall bli en välsignelse.  Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig. I dig skall alla släkter på jorden bli välsignade."

Den som välsignar Israel ska själv bli välsignad, men den som förbannar Israel kommer Herren Gud själv att förbanna! Det är allvarsord!

2 kommentarer:

k rabnor sa...

Helt rätt. Genom Mose sa Gud oxå att Han skall bli en fiende till Israels fiender och en ovän till Israels ovänner. Det måste innebära att Han är en försvarare av Israels försvarare och en vän till Israels vänner, eller?

Anna sa...

Tack, k rabnor, för din kommentar, det blev en bra komplettering!
Var välsignad!