Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 17 november 2011

Dröm ang. Rick Warrens bok: Leva med mål och mening

The Coming One World Religion
Mycket viktig information pga att det är så många församlingar i dag som använder denna bok som undervisningsmaterial och i hemgrupper.
***********
Hämtat från: http://berndtisaksson.dinstudio.se/empty_119.html 
Uppdaterat den 29 maj

"Jag har fått ett brev som jag med avsändarens tillåtelse lägger ut härunder, dock med vederbörandes namn utbytt mot xxxx. Brevet handlar om en profetisk dröm ang. Rick Warrens böcker och inflytande.
Berndt"
********************************
"Hej Berndt!

Jag såg att ni skriver en del om Rick Warren och vart han är på väg.

Det är nämligen så att i höstas hade jag en dröm ca en vecka innan pastorn i den kyrka jag tillhör skulle predika ur Rick Warrens bok "Leva med mål och mening".

Jag upplevde att det var en varning från Gud och jag tog den varningen på allvar, vilket jag är oerhört glad och tacksam över idag, nu när vi tydligt ser vilka Warren tar hjälp av, yoga-gurus etc, ...... Jag har talat med pastorn och försökt varna för den här boken, tyvärr ville han inte höra på det. Har också varnat några i min cellgrupp, men de vill inte heller höra på varningar, tyvärr. De litar blint på pastorn och äldstebröderna verkar det som. Skrämmande att så få vågar ifrågasätta...

Här är drömmen:
Jag satt i en folksamling (tror det var kyrkan) när helt plötsligt en man kom in med en låda i händerna. Den var genomskinlig! (konstigt) och när jag såg vad det var i lådan, fick jag starka ångestkänslor/panik och rusade ut ur lokalen. Det verkade som att det bara var jag som såg vad som var i lådan för de andra människorna satt kvar...


Sedan var drömmen slut.

Lådan var full med ormar, olika sorters ormar och en var vit, tjock och stor...det var det (ormarna) som gjorde att jag rusade ut därifrån..

(Är övertygad om att det var en varning från Gud om den här Warren-boken som togs hem till våran kyrka ..).

Orm= lögn, lögnläror"
**********************************

Läs också:  The Coming One World Religion, Tony Blair, Rick Warren and Modern Evangelicalism-Part 1

 
Läs också: Vatikanen och New World Order

Läs också: http://www.vaknasverige.se/2011/03/20/en-specialrapport-av-lighthouse-trails-research-och-roger-oakland/

1 kommentar:

Marguerite sa...

Fantastiskt att Herren varnar på ett så påtagligt sätt!!! Man blir bedrövad när folk inte vill se,förstå eller ta emot varningen.....Tack för allt gott du förmedlar Anna!!! Må Herren rikligen välsigna dig,,,var frimodig och oförfärad,,,Han är med dig!!! Kram!!!